Of stel je vraag hier

Vragen? Bel ons op: +31 (0)499 55 20 00

Bij Allfence denken we vanuit onze klant

sfeer bouw001.jpg

Interview met Mark van Beekum

Het is niet iets waar je oog het eerste op valt als je een terrein bezoekt: het hekwerk. Toch speelt zo’n hekwerk vaak een heel belangrijke rol, bijvoorbeeld ten aanzien van veiligheid of beheersbaarheid. Allfence in Best bedient met haar tijdelijke hekwerkoplossingen de bouw- en evenementenmarkt.


Mark van Beekum, Business Unit Manager bij Allfence: “De relatie met onze klanten draait om vertrouwen. Zij focussen zich -terecht- op hun kernactiviteiten. Een optimale beleving en veiligheid zijn bij een evenement een absolute voorwaarde. Terwijl onze klant bezig is met het eindresultaat zorgen wij voor de randvoorwaarden. Mooi als je voor je wielercriterium alle grote namen weet te strikken en er duizenden mensen op afkomen. Maar als er geen hekken staan langs het parcours en op cruciale plekken, dan wordt het geen succesnummer. Voor Allfence zijn juist die randvoorwaarden dagelijkse kost. We leveren niet klakkeloos. Klanten leggen hun plannen aan ons voor en dan kijken we samen welke oplossingen het beste passen. Dat is in iedere situatie anders. Bij een criterium gaat het om ‘kilometers veiligheid garanderen’. Bij een festival wil je grip op de situatie én omwonenden te vriend houden. Voor elke situatie is er een oplossing en als deze er nog niet is, dan vinden we er één. Het is geweldig om samen dit soort ambities te realiseren. En… afspraak is afspraak!”

 

Denken in oplossingen
Als beide partijen begrijpen hoe het werkt en het belang van elkaars inbreng zien kun je op deze manier samenwerken. Een hekwerkoplossing wordt (in het begin) vaak gezien als een sluitpost en in de branche wordt veel gedacht in ‘kilometers’. Mark van Beekum: “Als je enorme hoeveelheden hekwerken op voorraad hebt en ze op elk gewenst moment waar dan ook kunt leveren, is de verleiding groot om vanuit je voorraad te denken. De kunst is om vanuit je klant te denken. In oplossingen. Allfence verdiept zich in haar klanten en kijkt vooruit. Wij weten waar ze tegenaan lopen en wat belangrijk voor ze is. Bij een festival of sportevent is de ene keer veiligheid of geluidsbeheersing het belangrijkste uitgangspunt en de andere keer draait het juist om geld. Als leverancier snap je dat en voel je dingen goed aan. Hierin zijn we als Allfence echt uniek in de branche. We worden al vanaf een eerste stadium in een project betrokken en bieden zo telkens exact dat wat nodig is. Op het juiste moment. In het begin is het aftasten en leer je elkaar kennen. Uiteindelijk kun je samen lezen en schrijven. Allfence maakt onderdeel uit van het team. Zo heb je veel eer van je werk.”

Eventorganisatie: dynamisch en veeleisend
Bij de organisatie van een evenement komt veel kijken. Mark legt uit; “Je hebt te maken met artiesten of deelnemers, publiek en omwonenden en een grote groep medewerkers en vrijwilligers. Op piekmomenten komen er enorme hoeveelheden in één keer naar je terrein en diezelfde stroom mensen gaat er ook weer in één keer uit. Er zijn allerlei faciliteiten nodig. Fietsenrekken, garderobes, uitgiftebalies voor horeca, een uitvalbasis voor EHBO en ga zo maar door. Het podium moet veilig zijn voor artiesten en vooraan mogen mensen niet in de verdrukking komen. Je wil overzicht en controle houden en comfort en veiligheid bieden op een terrein waar enorm veel mensen zijn die plezier willen hebben. In toenemende mate speelt ook hier geluidsbeheersing een rol. En voor al die plannen, ideeën en wensen bieden wij de juiste oplossing op maat. Dat is toch super? Het is een geweldige branche om voor te werken. Dynamisch en veeleisend. Er worden doorlopend nieuwe dingen bedacht om mensen fijne momenten te bezorgen en wij spelen daar steeds op in.”


Allerlei varianties mogelijk
Mark vervolgt: “Onze hekwerkoplossingen zijn op elkaar afgestemd en daardoor flexibel inzetbaar voor allerlei doeleinden. Zowel in de lengte als in de hoogte zijn er allerlei variaties mogelijk. Doeken en zeilen zijn er in allerlei formaten en kleuren en vaak plaatsen we er teksten op voor bijvoorbeeld routings. Specifiek voor evenementen hebben we uitgiftebalies en kiss & ride-oplossingen. We bezoeken zelf ook festivals en evenementen, zodat we blijven begrijpen wat er nodig is op zo’n dag. En omdat we weten hoe hectisch het er -ondanks alle voorbereidingen- aan toe kan gaan leveren we 24/7 op elke gewenste locatie.”

Bouwbranche specifiek
Ook op bouwterreinen zie je (bouw)hekken van Allfence. Hoewel de bouw en evenementenbranche erg van elkaar verschillen, zijn er veel gemeenschappelijke belangen en behoeftes. Zoals de noodzaak tot het afbakenen van het terrein en het creëren van een toegangspoort tot aan bijvoorbeeld het voorkomen en beperken van geluidsoverlast voor omwonenden. “Een aannemer wil binnen de gestelde termijnen en budgetten zijn bouw realiseren. Wij helpen bij de organisatie van zijn terrein.


Met robuuste hekwerken zorgen we aan de ene kant voor veiligheid van personeel en materialen en aan de andere kant voor die van omwonenden. Materialen gaan makkelijk en snel het terrein op en af via schuifpoorten. Geen lastige draaipoorten die altijd teveel ruimte in beslag nemen. Op de bouw wil je daarnaast zo lang mogelijk werken, het liefst zonder beperkingen. Regels en richtlijnen zijn vrij strak. Zeker ten aanzien van geluidsoverlast. Als je het geluidsniveau van aggregaten en machines terugbrengt met dempende materialen mag je een stuk langer doorgaan met je werkzaamheden. Daar zorgen we voor.


Verder staan hekken soms maar voor even en soms zo goed als permanent. Soms zijn ze heel goed zichtbaar, soms nauwelijks. Ons assortiment is hier op afgestemd: robuust of minder robuust, veel spijlen of weinig spijlen, met zeil of zonder zeil, noem maar op. Eén eigenschap hebben ze allemaal gemeen: alles is snel en eenvoudig te monteren. Tijd is geld.”

 

Meedenken met de klant dus
In de branches waarin Allfence actief is, zijn inzicht, flexibiliteit en een actieve houding essentieel. Mark realiseert zich dat als geen ander. “Wij willen de beste zijn. Daar geloof ik in. In ons team werken allemaal mensen die de ambitie hebben klanten vooruit te helpen door met ze mee te denken. Dat is de belangrijkste stap die je als organisatie kunt maken en daarmee hebben we een voorsprong op onze concurrenten.”